Karađorđeva 6
74270 Teslić
Republika Srpska
Bosna i Hercegovina
Tel: +387 53 411 500
e-mail: informisanje@teslic.ba
Načelnici:
2004 – 2008: Rade Pavlović (SP RS)
2008 – 2012: Savo Kasapović (SNSD)
2012 – 2016: Milan Miličević (SDS)
- Banja Vlajići
- Banja Vrućica
- Bardaci
- Barići
- Blatnica
- Buletić
- Centar
- Čečava
- Donja Vrućica
- Donji Ranković
- Donji Ružević
- Đulići
- Gomjenica
- Gornja Radnja
- Gornje Lublje
- Gornji Buletić
- Gornji Rankovići
- Gornji Ružević
- Gornji Teslić
- Gusti Teslić
- Irice
- Jasenica
- Kamenica
- Komušina
- Lug Barić
- Lug Markovići
- Mala Usora
- Mladikovine
- Novo Naselje
- Očauš
- Osivica
- Parlozi
- Petkovići
- Pribinić
- Radešići
- Rajševa
- Rastuša
- Rudnik
- Slatina
- Stenjak
- Studenci
- Šnjegotina Gornja
- Ugodnović
- Ukrinica
- Uzvinska
- Vitkovići
- Vlajići
- Vrela
- Žarkovina
U okviru projektnih aktivnosti, u Tesliću je 12. novembra 2015. godine održan sastanak sa predstavnicima savjeta mjesnih zajednica i nevladinih organizacija.
Prisutni su upoznati sa ciljevima projekta, komunikacijskom platformom, te su kroz diskusiju iznijeli svoje stavove i probleme sa kojima se susreću lokalne zajednice na području ove općine.
PROBLEMATIKA I MIŠLJENJA KOJA SU ISTAKNUTA OD STRANE SUDIONIKA NA SASTANKU
Rasprava o lokalnim problemima (sadržaj diskusije)
(Područje poslovne izvrsnosti BEAR (Business Excellence Area) je razvojna inicijativa tri bosanskohercegovačke općine Teslić, Tešanj, Žepče, a prema FDI magazinu, koji je u grupaciji Financial Timesa, ovo područje je proglašeno jednim od deset među glavnim evropskim investicionim lokacijama južne Evrope.)
Ljudi odlaze iz sela u grad!
- Građani Mjesne zajednice Studenci, podružnice Crna Rijeka tražili od načelnika i Skupštine Općine Teslić da se riješi problem kamenoloma koji ugrožava opstanak, zdravlje pa i život građana povratnika, eksploatacijom uništavaju puteve, mostove, zagađuju okoliš, vodu. Opština je obustavila eksploataciju na tri mjeseca i uradit će rekonstrukciju mosta. Općina Teslić je podnijela tužbu
- Treba posebno raditi na ruralnom razvoju radi opstanka sela te osigurati poticaje za razvoj sela i tako zaposliti mlade. Ljudi odlaze iz sela u grad
- Predstavnici MZ se trebaju sastati sa načelnikom i predložiti da Općina izdvaja više sredstava za ruralni razboj
- Poticaje uvijek daju istim ljudima i sve dok imamo odlučivanje po stranačkoj pripadnosti nema nam napretka
- Povratnici nisu u dobrom položaju
- MZ su razvlaštene, nemaju status pravne osobe, nemaju račune
- prihodi: imaju 350 KM ra rad i 1000 KM za projekte
- rijetke MZ imaju urede, opremu za rad
- Općina nije imenovala koordinatora za MZ
- ograničeni su da sami riješe lokalne potrebe i probleme stanovnika putem vijeća MZ i bez pomoći općinske uprave tj. iz alternativnih izvora sredstava
- Općina ne konzultira Vijeća MZ pri planiranju provođenju projekata u MZ; Od MZ se samo traži a dogovori se ne poštuju
- U gradskoj Mz postavljeno 10 klupa
- Problemi stanovnika u MZ:
- loša infrastruktura ( voda, kanalizacija, putovi, igrališta, nedostatak zelenih površina, oglasne table … )
- nezaposlenost
- nepotizam
- korupcija
- smanjenje nataliteta
- odlazak mladih ljudi
- poplave i klizišta
- nema komunikacije sa lokalnom upravom
- stranačko djelovanje u MZ (u vijeća MZ imenovani ljudi)
- aktivnosti u MZ je sve manje
- općinska administracija nema sluha za probleme stanovnika MZ.
- MZ se nalaze između dvije vatre: stanovnika s jedne strane i općinske uprave s druge strane; posjećuju ih samo pred izbore
- Nema rasprava o projektima koji se provode ili se namjeravaju provoditi u MZ niti itko konzultira ili pita Vijeća MZ za mišljenje
- U MZ nema rasprava o proračunu općine
- ne traži se suglasnost stanovnika MZ za dodjelu koncesija i korištenje resursa u MZ; ne provode se izbori u MZ koji bi trebali biti nestranački: načelnik sluša samo one predsjednike MZ koji bliže načelniku po političkoj liniji
- Predsjednici MZ ne mogu biti volonteri trošiti svoje vrijeme i nerijetko novac – trebaju biti plaćene osobe (sekretari profesionalci) zato ima MZ koje su neaktivne
- NVO trebaju pokrenuti inicijativu za drugačiji status MZ
- Svi predsjednici MZ moraju zajedno raditi na poboljšanju statusa
- Šta se događa ako MZ uskrate informaciju?
- Savjeti MZ se trebaju udružiti u zajedničku inicijativu
- ne postoji suradnja MZ i NVO
- suradnja sa općinskom upravom nije dobra
- Općina ne konzultira MZ za radove u MZ
- Lokalni mediji ne prate rad MZ i NVO ako nisu politički podobne
- politika i političari sve diktiraju
- Šutnja administracije – ne odgovaraju na pisane upite i zahtjeve MZ i NVO.
Ovdje može biti vaša priča!
Javite nam se!
Preporuke Opštinskoj upravi
- Status mjesnih zajednica i izbori u mjesnim zajednicama
- Budući da mjesne zajednice u RS nisu pravne osobe, tj. nisu registrirane, nemaju identifikacijski broj i bankovni račun, predlažemo da opštine i gradovi pokrenu inicijativu na razini RS-a za ponovnim uspostavljanjem statusa mjesne zajednice kao pravne osobe kako bi mogle samostalno raditi na rješavanju potreba i problema lokalnog stanovništva.
- Dok se status MZ ne promijeni, predlažemo da opštinska uprava otvori podračun za projekte mjesnih zajednica a da opštinske službe u njihovo ime izrađuju aplikacije i projekte te na taj način namaknu sredstva iz domaćih i inozemnih izvora sredstava.
- Opštinska uprava i Skupština opštine trebaju provoditi nestranačke izbore za Savjete MZ tj. omogućiti da građani sami prelože svoje kandidate u Savjete MZ jer sve mjesne zajednice nisu jednako tretirane od opštinske uprave tj. bolje su pozicionirane one koje su bliže čelnicima u lokalnoj upravi po političkoj liniji ili imaju svoje predstavnike u Skupštini opštine ili upravi.
- Opštinska uprava i Skupština opštine treba svoje MZ osposobiti za samostalan rad organiziranjem obuke o upravljanju MZ, komunikaciji sa općinskom upravom, građanima i medijima, izradi planova i projekata, upravljanju projektima te namicanje sredstava za provedbu tih projekata.
- Poboljšanje informiranosti, komunikacije, transparentnosti, suradnje i bržeg rješavanja problema i potreba stanovnika MZ
- Organizirati redovite sastanke Opštinske uprave sa predstavnicima mjesnih zajednica svaka tri mjeseca (po potrebi i češće). Bilo bi dobro da se ovi sastanci održavaju sa predstavnicima službe za razvoj, a bilo bi poželjno da na sastancima sudjeluju načelnica/načelnik i/ili predsjednik OS;
- Načelnica/načelnik, pomoćnici, predsjednik OS i vijećnici trebaju obaviti konstruktivne posjete mjesnim zajednicama tj. na terenu se upoznati s problemima i potrebama stanovnika i tako zadobiti povjerenje građana;
- Predstavnike MZ treba pozivati na sjednice Opštinske Skupštine kada se raspravlja o temama vezanim za područje MZ;
- Treba razviti i usvojiti bolji, institucionalni mehanizam komuniciranja i raspodjele sredstava, tj. transparentniji način od uobičajenih osobnih kontakata između predstavnika MZ i Općinske uprave;
- Predsjednici i Vijeća MZ ne smiju se zaobilaziti ili izostavljati prilikom provođenja bilo kakvih projekata ili aktivnosti na području mjesne zajednice, tj. Opština i sve druge razine vlasti mora obvezno informirati, konzultirati i uključiti vodstvo MZ u planiranje i realizaciju projekata;
- Prilagoditi aktivnosti u skladu s različitim potrebama u urbanim i ruralnim zajednicama. U gradskim, budući da su manje optimistične po pitanju održivosti građanskog aktivizma, organizirati forume za razmjenu dobrih iskustava iz prakse i predstaviti uspješne građanske inicijative iz drugih gradskih zajednica u BiH. U ruralnim sredinama, održati obuku o vještinama komuniciranja i upravljanja za bolji rad postojeće, ali trenutno dezorijentirane energije za lokalni angažman.
- Kroz rad sa Opštinskom komisijama za mjesne zajednice, razviti program obraćanja stanovništvu, što će pokrenuti odvijanje sastanaka za lokalno planiranje i umnožiti neposredno komuniciranje građana s gradskim službenicima, vijećnicima a posebice s predstavnicima mjesnih zajednica;
- Opštinski budžet i financiranje MZ
- Nacrt opštinskog budžeta obavezno uputiti na raspravu u mjesne zajednice i pribaviti pisano mišljenje i prijedloge vijeća svih MZ – tako će se povećati transparentnost i povjerenje stanovnika u rad Opštinske uprave;
- Prilikom izrade opštinskog budžeta, sva proračunska sredstva namijenjena za MZ podijeliti na tri proračunske stavke:
a) za materijalne troškove ureda koji bi bili isplaćeni MZ početkom godine;
b) za projekte u MZ – za ova sredstva Opština bi raspisala natječaj, mjesne zajednice bi podnijele prijedloge projekata a posebna Opštinska komisija bi, po unaprijed utvrđenim kriterijima, odobravala sredstva mjesnim zajednicama;
c) ukoliko u budžetu nema stavke „projekti mjesnih zajednica“ onda projekte koje mjesne zajednice odrede kao prioritete uključiti u kapitalne investicije Opština;
- Pri opštinskoj Službi zaduženoj za MZ, imenovati koordinatora za mjesne zajednice sa jasnim opisom radnih obveza, koji će servisirati i koordinirati rad svih MZ (predstavnici mjesnih zajednica rade volonterski za dobrobit svih stanovnika trošeći svoje vrijeme i nerijetko novac a vrlo često su izloženi pritisku, kritikama i različitim sumnjama).
- Predstavnici MZ predlažu uspostavu profesionalnog radnog mjesta sekretara u MZ ili jednog sekretara za više mjesnih zajednica;
- Prikupiti profile/lične karte mjesnih zajednica (sa slikama) i postaviti ih na službenu WEB stranicu Opštine, redovito dopunjavati promjene u MZ i realizirane projekte/inicijative. Ovakav način predstavljanja MZ veoma je koristan radi „snimanja“ stanja na terenu za svaku MZ i za Opštinu u cijelosti te mogućeg prikupljanja sredstava za rješavanje pojedinačnih potreba i problema stanovnika (donatori, dijaspora, pojedinci);
- S obzirom da je veoma malo žena u tijelima mjesnih zajednica, potrebno je promicati razvoj lokalne strategije što će poticati uključenje žena u proces izbora za tijela mjesnih zajednica, a posebice u to uključiti žene vijećnice. U planiranje i akcije u MZ uključiti žene – stanovnice MZ;
- Pozvati lokalna sredstva informiranja (radio) da izvještavaju javnost o aktivnostima i inicijativama mjesnih zajednica te otvorenosti opštinske uprave ka mjesnoj samoupravi;
- Nevladine organizacije trebaju sarađivati sa Savjetima MZ, provoditi zajedničke projekte i dobiti odobrenje za aktivnosti koje planiraju provesti u mjesnim zajednicama.
- + Opće informacije
-
Karađorđeva 6
74270 Teslić
Republika Srpska
Bosna i HercegovinaTel: +387 53 411 500
e-mail: informisanje@teslic.ba - + Političke informacije
-
Načelnici:
2004 – 2008: Rade Pavlović (SP RS)
2008 – 2012: Savo Kasapović (SNSD)
2012 – 2016: Milan Miličević (SDS)
- + Demografske informacije
-
Prema popisu stanovništva iz 1991. godine:0stanovnikaPrema popisu stanovništva iz 2013. godine:0stanovnikaMjesne zajednice
- Banja Vlajići
- Banja Vrućica
- Bardaci
- Barići
- Blatnica
- Buletić
- Centar
- Čečava
- Donja Vrućica
- Donji Ranković
- Donji Ružević
- Đulići
- Gomjenica
- Gornja Radnja
- Gornje Lublje
- Gornji Buletić
- Gornji Rankovići
- Gornji Ružević
- Gornji Teslić
- Gusti Teslić
- Irice
- Jasenica
- Kamenica
- Komušina
- Lug Barić
- Lug Markovići
- Mala Usora
- Mladikovine
- Novo Naselje
- Očauš
- Osivica
- Parlozi
- Petkovići
- Pribinić
- Radešići
- Rajševa
- Rastuša
- Rudnik
- Slatina
- Stenjak
- Studenci
- Šnjegotina Gornja
- Ugodnović
- Ukrinica
- Uzvinska
- Vitkovići
- Vlajići
- Vrela
- Žarkovina
- + Lokalna problematika
-
U okviru projektnih aktivnosti, u Tesliću je 12. novembra 2015. godine održan sastanak sa predstavnicima savjeta mjesnih zajednica i nevladinih organizacija.
Prisutni su upoznati sa ciljevima projekta, komunikacijskom platformom, te su kroz diskusiju iznijeli svoje stavove i probleme sa kojima se susreću lokalne zajednice na području ove općine.
PROBLEMATIKA I MIŠLJENJA KOJA SU ISTAKNUTA OD STRANE SUDIONIKA NA SASTANKU
Rasprava o lokalnim problemima (sadržaj diskusije)
(Područje poslovne izvrsnosti BEAR (Business Excellence Area) je razvojna inicijativa tri bosanskohercegovačke općine Teslić, Tešanj, Žepče, a prema FDI magazinu, koji je u grupaciji Financial Timesa, ovo područje je proglašeno jednim od deset među glavnim evropskim investicionim lokacijama južne Evrope.)
Ljudi odlaze iz sela u grad!
- Građani Mjesne zajednice Studenci, podružnice Crna Rijeka tražili od načelnika i Skupštine Općine Teslić da se riješi problem kamenoloma koji ugrožava opstanak, zdravlje pa i život građana povratnika, eksploatacijom uništavaju puteve, mostove, zagađuju okoliš, vodu. Opština je obustavila eksploataciju na tri mjeseca i uradit će rekonstrukciju mosta. Općina Teslić je podnijela tužbu
- Treba posebno raditi na ruralnom razvoju radi opstanka sela te osigurati poticaje za razvoj sela i tako zaposliti mlade. Ljudi odlaze iz sela u grad
- Predstavnici MZ se trebaju sastati sa načelnikom i predložiti da Općina izdvaja više sredstava za ruralni razboj
- Poticaje uvijek daju istim ljudima i sve dok imamo odlučivanje po stranačkoj pripadnosti nema nam napretka
- Povratnici nisu u dobrom položaju
- MZ su razvlaštene, nemaju status pravne osobe, nemaju račune
- prihodi: imaju 350 KM ra rad i 1000 KM za projekte
- rijetke MZ imaju urede, opremu za rad
- Općina nije imenovala koordinatora za MZ
- ograničeni su da sami riješe lokalne potrebe i probleme stanovnika putem vijeća MZ i bez pomoći općinske uprave tj. iz alternativnih izvora sredstava
- Općina ne konzultira Vijeća MZ pri planiranju provođenju projekata u MZ; Od MZ se samo traži a dogovori se ne poštuju
- U gradskoj Mz postavljeno 10 klupa
- Problemi stanovnika u MZ:
- loša infrastruktura ( voda, kanalizacija, putovi, igrališta, nedostatak zelenih površina, oglasne table … )
- nezaposlenost
- nepotizam
- korupcija
- smanjenje nataliteta
- odlazak mladih ljudi
- poplave i klizišta
- nema komunikacije sa lokalnom upravom
- stranačko djelovanje u MZ (u vijeća MZ imenovani ljudi)
- aktivnosti u MZ je sve manje
- općinska administracija nema sluha za probleme stanovnika MZ.
- MZ se nalaze između dvije vatre: stanovnika s jedne strane i općinske uprave s druge strane; posjećuju ih samo pred izbore
- Nema rasprava o projektima koji se provode ili se namjeravaju provoditi u MZ niti itko konzultira ili pita Vijeća MZ za mišljenje
- U MZ nema rasprava o proračunu općine
- ne traži se suglasnost stanovnika MZ za dodjelu koncesija i korištenje resursa u MZ; ne provode se izbori u MZ koji bi trebali biti nestranački: načelnik sluša samo one predsjednike MZ koji bliže načelniku po političkoj liniji
- Predsjednici MZ ne mogu biti volonteri trošiti svoje vrijeme i nerijetko novac – trebaju biti plaćene osobe (sekretari profesionalci) zato ima MZ koje su neaktivne
- NVO trebaju pokrenuti inicijativu za drugačiji status MZ
- Svi predsjednici MZ moraju zajedno raditi na poboljšanju statusa
- Šta se događa ako MZ uskrate informaciju?
- Savjeti MZ se trebaju udružiti u zajedničku inicijativu
- ne postoji suradnja MZ i NVO
- suradnja sa općinskom upravom nije dobra
- Općina ne konzultira MZ za radove u MZ
- Lokalni mediji ne prate rad MZ i NVO ako nisu politički podobne
- politika i političari sve diktiraju
- Šutnja administracije – ne odgovaraju na pisane upite i zahtjeve MZ i NVO.
- + Glas lokalne zajednice
-
Ovdje može biti vaša priča!
Javite nam se!
- + Preporuke
-
Preporuke Opštinskoj upravi
- Status mjesnih zajednica i izbori u mjesnim zajednicama
- Budući da mjesne zajednice u RS nisu pravne osobe, tj. nisu registrirane, nemaju identifikacijski broj i bankovni račun, predlažemo da opštine i gradovi pokrenu inicijativu na razini RS-a za ponovnim uspostavljanjem statusa mjesne zajednice kao pravne osobe kako bi mogle samostalno raditi na rješavanju potreba i problema lokalnog stanovništva.
- Dok se status MZ ne promijeni, predlažemo da opštinska uprava otvori podračun za projekte mjesnih zajednica a da opštinske službe u njihovo ime izrađuju aplikacije i projekte te na taj način namaknu sredstva iz domaćih i inozemnih izvora sredstava.
- Opštinska uprava i Skupština opštine trebaju provoditi nestranačke izbore za Savjete MZ tj. omogućiti da građani sami prelože svoje kandidate u Savjete MZ jer sve mjesne zajednice nisu jednako tretirane od opštinske uprave tj. bolje su pozicionirane one koje su bliže čelnicima u lokalnoj upravi po političkoj liniji ili imaju svoje predstavnike u Skupštini opštine ili upravi.
- Opštinska uprava i Skupština opštine treba svoje MZ osposobiti za samostalan rad organiziranjem obuke o upravljanju MZ, komunikaciji sa općinskom upravom, građanima i medijima, izradi planova i projekata, upravljanju projektima te namicanje sredstava za provedbu tih projekata.
- Poboljšanje informiranosti, komunikacije, transparentnosti, suradnje i bržeg rješavanja problema i potreba stanovnika MZ
- Organizirati redovite sastanke Opštinske uprave sa predstavnicima mjesnih zajednica svaka tri mjeseca (po potrebi i češće). Bilo bi dobro da se ovi sastanci održavaju sa predstavnicima službe za razvoj, a bilo bi poželjno da na sastancima sudjeluju načelnica/načelnik i/ili predsjednik OS;
- Načelnica/načelnik, pomoćnici, predsjednik OS i vijećnici trebaju obaviti konstruktivne posjete mjesnim zajednicama tj. na terenu se upoznati s problemima i potrebama stanovnika i tako zadobiti povjerenje građana;
- Predstavnike MZ treba pozivati na sjednice Opštinske Skupštine kada se raspravlja o temama vezanim za područje MZ;
- Treba razviti i usvojiti bolji, institucionalni mehanizam komuniciranja i raspodjele sredstava, tj. transparentniji način od uobičajenih osobnih kontakata između predstavnika MZ i Općinske uprave;
- Predsjednici i Vijeća MZ ne smiju se zaobilaziti ili izostavljati prilikom provođenja bilo kakvih projekata ili aktivnosti na području mjesne zajednice, tj. Opština i sve druge razine vlasti mora obvezno informirati, konzultirati i uključiti vodstvo MZ u planiranje i realizaciju projekata;
- Prilagoditi aktivnosti u skladu s različitim potrebama u urbanim i ruralnim zajednicama. U gradskim, budući da su manje optimistične po pitanju održivosti građanskog aktivizma, organizirati forume za razmjenu dobrih iskustava iz prakse i predstaviti uspješne građanske inicijative iz drugih gradskih zajednica u BiH. U ruralnim sredinama, održati obuku o vještinama komuniciranja i upravljanja za bolji rad postojeće, ali trenutno dezorijentirane energije za lokalni angažman.
- Kroz rad sa Opštinskom komisijama za mjesne zajednice, razviti program obraćanja stanovništvu, što će pokrenuti odvijanje sastanaka za lokalno planiranje i umnožiti neposredno komuniciranje građana s gradskim službenicima, vijećnicima a posebice s predstavnicima mjesnih zajednica;
- Opštinski budžet i financiranje MZ
- Nacrt opštinskog budžeta obavezno uputiti na raspravu u mjesne zajednice i pribaviti pisano mišljenje i prijedloge vijeća svih MZ – tako će se povećati transparentnost i povjerenje stanovnika u rad Opštinske uprave;
- Prilikom izrade opštinskog budžeta, sva proračunska sredstva namijenjena za MZ podijeliti na tri proračunske stavke:
a) za materijalne troškove ureda koji bi bili isplaćeni MZ početkom godine;
b) za projekte u MZ – za ova sredstva Opština bi raspisala natječaj, mjesne zajednice bi podnijele prijedloge projekata a posebna Opštinska komisija bi, po unaprijed utvrđenim kriterijima, odobravala sredstva mjesnim zajednicama;
c) ukoliko u budžetu nema stavke „projekti mjesnih zajednica“ onda projekte koje mjesne zajednice odrede kao prioritete uključiti u kapitalne investicije Opština;
- Pri opštinskoj Službi zaduženoj za MZ, imenovati koordinatora za mjesne zajednice sa jasnim opisom radnih obveza, koji će servisirati i koordinirati rad svih MZ (predstavnici mjesnih zajednica rade volonterski za dobrobit svih stanovnika trošeći svoje vrijeme i nerijetko novac a vrlo često su izloženi pritisku, kritikama i različitim sumnjama).
- Predstavnici MZ predlažu uspostavu profesionalnog radnog mjesta sekretara u MZ ili jednog sekretara za više mjesnih zajednica;
- Prikupiti profile/lične karte mjesnih zajednica (sa slikama) i postaviti ih na službenu WEB stranicu Opštine, redovito dopunjavati promjene u MZ i realizirane projekte/inicijative. Ovakav način predstavljanja MZ veoma je koristan radi „snimanja“ stanja na terenu za svaku MZ i za Opštinu u cijelosti te mogućeg prikupljanja sredstava za rješavanje pojedinačnih potreba i problema stanovnika (donatori, dijaspora, pojedinci);
- S obzirom da je veoma malo žena u tijelima mjesnih zajednica, potrebno je promicati razvoj lokalne strategije što će poticati uključenje žena u proces izbora za tijela mjesnih zajednica, a posebice u to uključiti žene vijećnice. U planiranje i akcije u MZ uključiti žene – stanovnice MZ;
- Pozvati lokalna sredstva informiranja (radio) da izvještavaju javnost o aktivnostima i inicijativama mjesnih zajednica te otvorenosti opštinske uprave ka mjesnoj samoupravi;
- Nevladine organizacije trebaju sarađivati sa Savjetima MZ, provoditi zajedničke projekte i dobiti odobrenje za aktivnosti koje planiraju provesti u mjesnim zajednicama.